מודל

מתוך מעבדת מבוא בחשמל
קפיצה אל: ניווט, חיפוש

הערה: דף זה מיועד בעיקר לעוזרי הוראה אך גם סטודנטים יכולים להיעזר בו.

אתר המודל של האוניברסיטה נמצא בכתובת http://moodle2.bgu.ac.il

באתר זה מתבצעות הפעולות הבאות:

  • מגישים שם את הדו"ח המכין לפני תחילת השיעור.
  • נבחנים שם בתחילת השיעור.
  • מגישים שם את הדו"ח המסכם עד שבוע לאחר השיעור.
  • מקבלים שם את כל חמשת הציונים: דו"ח מכין, בוחן, ביצוע, דו"ח מסכם ואת הציון הסופי המשוקלל (שיהיה באמת סופי רק ברגע שיועבר למזכירות ע"י אחראי הקורס)

1 בהקשר של סטודנטים

  1. רצוי לדווח לסטודנטים כיצד נותנים להם משוב כיוון שחלקם לא מודעים שמישהו התייחס בכלל לעבודה שלהם:
    • אם זה במשוב הטקסטואלי במודל, במקרה זה הסטודנטים לפעמים לא רואים את כל ההערות כיוון שהם לא יודעים שצריך ללחוץ על אייקון קטן מעל המשוב בצורה של חלונות (בדומה לכפתור ה-Maximize של מערכת ההפעלה).
    • אם זה ב-PDF עצמו של הדו"ח המסכם.
  2. הציונים של הבוחן במידה ונעשה במודל מתקבלים מיד בעת סיום הבוחן, בחלק מהבחנים יירשמו גם הערות וסיבות למה התשובה אינה נכונה בהתאם למשובים שעוזרי-ההוראה יצרו במאגר-השאלות.

2 הגדרת בוחן

הערה: חשוב מאוד להגדיר סיסמא ותיזמון לפני הוספת השאלות לבוחן כדי שסטודנטים לא ייראו את השאלות תוך כדי הכנת הבוחן, ההגדרות החשובות הן:

  1. תזמון:
    • תאריך ושעה - בדר"כ טווח של חצי שעה בין נגיד 8:08 עד 8:38 זה מספיק (מתחילים שתי דקות לפני השיעור למקרה שהשעון לא מסונכרן), זה יופיע בנישה אירועים קרבים בדף הראשי של הקורס (פשוט ללחוץ על מעבדת מבוא להנדסת חשמל)
      הערה: במידה וסטודנט התחיל את הבוחן בשעה 8:30 - יהיו לו רק 8 דקות לבצע את הבוחן כיוון שהוא ייסגר בדיוק בשעה 8:38 בהתאם לדוגמא הנוכחית.
    • לקבוע את זמן הבוחן - 15 דקות ללא הארכה (מדובר כאן בתוספת זמן לכל הסטודנטים), לסטודנטים שיש להם אישור הארכה ניתן ליצור הארכה פרטנית אך בדר"כ הסטודנטים מסיימים את הבחנים לפני הזמן ולכן זה דיי מיותר, במידה ומתעקשים לגבי הארכה ניתן לבצעה באופנים הבאים:
      1. הארכה פרטנית לכל סטודנט באמצעות המסמך הגדרות בוחן בהתאמה אישית.
      2. שכפול הבוחן עם תוספת זמן, וליצור לו סיסמא שונה שתינתן רק לסטודנטים עם אישור הארכה כדי שסטודנטים ללא אישור לא ייכנסו בטעות לבוחן עם ההארכה. אפשרות זו פחות עדיפה כיוון שזה יוצר עוד הגדרות (צריך לשנות את הגדרות הציון של הקורס וזה יוצר הפרדה בסטטיסטיקות של הבחנים).
  2. ציונים - 50 עובר.
  3. אפשרויות לתצוגת משוב - מומלץ כפי שרואים באיור כדי למנוע מהסטודנטים אפשרות לצפות בתשובות הבוחן בעת סיום הבוחן כיוון שהסטודנטים יכולים להגיש את הבוחן לפני הזמן ואז הם ידעו את כל התשובות הנכונות לפני שהבוחן הסתיים
    אפשרויות לתצוגת משוב בוחן במודל
  4. הגבלות נוספות על נסיונות המענה - להוסיף סיסמא (ולא לשכוח אותה בעת הבוחן), ולסמן תחת "הגדרות נוספות..." את אבטחת דפדפן על חלון קופץ במסך מלא עם אבטחת JavaScript - זה יימנע מסטודנטים לגלוש לאתרים אחרים בזמן הבוחן.
  5. כדי להוסיף שאלות לבוחן לאחר כל ההגדרות הללו יש להיכנס לעריכת השאלות בבוחן, במידה ורשום: "לא ניתן להוסיף או להסיר שאלות מכיוון שקיימים נסיונות מענה" זה אומר שאת הבוחן הזה סטודנטים כבר עשו ולכן צריך לשכפל את הבוחן, זאת עושים ע"י:
    • לוחצים על מעבדת מבוא להנדסת חשמל כדי להגיע לדף הראשי של הקורס.
    • לוחצים על כפתור הפעלת עריכה בצד שמאל למעלה של המסך.
    • בצד שמאל של הבוחן לוחצים על כפתור עריכה ואז על שכפול (השכפול יהיה מאוד איטי אם קיימות בבוחן שאלות - לכן רצוי לשכפל רק בחנים ריקים).
    • לוחצים על כפתור כיבוי עריכה בצד שמאל למעלה של המסך ואז לוחצים על הבוחן האחרון (יהיה לו את אותו השם כמו הבוחן המקורי) ואז ניתן יהיה למחוק ולהוסיף לו שאלות, וכמו-כן רצוי גם לשנות לו את השם.
    • הערה: לא מומלץ להשתמש בשיטה זו כיוון שאז זה עלול לשבש את מנגנון חישוב הציון הסופי לקורס, כמו-כן זה יפגע בסטטיסטיקות של הבחנים כיוון שזה יפצל אותן, לכן הדרך הראויה היא לעשות בוחן עם שאלות אקראיות מקטגוריות שונות (4 שאלות - 4 קטגוריות) וכל פעם להוסיף או להסיר שאלות מהקטגוריות במידה ורוצים לשלוט ידנית על סוגי השאלות אשר יופיעו בבוחן.

3 עריכה של שאלות

  1. כאשר יוצרים שאלות, דרך התפריט מאגר שאלות בצד ימין למטה, ניתן ליצור משובים גם לתשובות לא נכונות שיעזרו לסטודנטים ולעוזרי ההוראה האחרים להבין היכן הטעות בבוחן.
  2. במודל ניתן ליצור שאלות המבוססות על רשימה של מספרים, כלומר בעת הבוחן כל שאלה תופיע עם מספרים אקראיים במקום שכל השאלות יהיו זהות לחלוטין.
  3. בנוסף, בעת הוספת שאלה לבוחן ניתן לבחור בקטגוריה "שאלה אקראית", כלומר בכל בוחן תופיע שאלה אקראית מקטגוריה מסויימת וכך לכל סטודנט יהיה בוחן עם שאלות אחרות לגמריי.
  4. אם לא רואים את הכפתור לעריכת נוסחאות מתימטית, כנראה שהעורך מכוון על TinyMCE (שזוהי ברירת המחדל) וצריך לשנות את העורך ל-Atto, עושים זאת באמצעות ההוראות במסמך החלפה לעורך ATTO המאופיין בשיפורים ביכולת הכתיבה המתמטית ובשיפור ההתאמה לכל המכשירים

4 הגדרות אחרות

  1. ניתן להגדיר תיזמון עבור העבודות:
    • דו"ח מכין צריך להגיש עד תחילת השיעור
    • דו"ח מסכם צריך להגיש עד שבוע לאחר השיעור
  2. סטודנטים אינם יכולים להגיב בלוח מודעות של האתר לכן צריך ליצור להם פורום חדש ע"י:
    • לוחצים על מעבדת מבוא להנדסת חשמל כדי להגיע לדף הראשי של הקורס
    • לוחצים על כפתור הפעלת עריכה בצד שמאל למעלה של המסך
    • לוחצים מצד שמאל ללוח מודעות על כפתור הוספת משאב או פעילות, ואז בתפריט שנפתח בוחרים פורום ולוחצים על הוספה ומשנים את הפרטים הבאים:
      1. שם הפורום: משהו כמו פורום סטודנטים
      2. מצב המנוי: לבחור מנוי אוטומטי כדי שמי שרוצה יוכל להתנתק מחלק מהדיונים
      3. ליצור את הפורום
      4. להיכנס להגדרות
      5. להיכנס להצגת/עריכת מנויים קיימים
      6. אם אף סטודנט לא רשום כמנוי, ללחוץ הפעלת עריכה, להוסיף את כל הסטודנטים וללחוץ כיבוי עריכה
      • הערה: כיוון שמצב המנוי הוא מנוי אוטומטי סטודנטים יוכלו לבחור ביטול קבלת עדכונים מפורום זה או ביטול רישום מדיון זה כדי לא לראות התכתבויות רק של דיון מסויים שלא רלוונטי לקבוצה שלהם