מודל: הבדלים בין גרסאות

מתוך מעבדת מבוא בחשמל
קפיצה אל: ניווט, חיפוש
(הוספת הוראות ליצירת קבוצות להארכת זמן בבוחן)
(הוספת הערה שלסרטון הסבר אין קול)
 
שורה 11: שורה 11:
 
= שינוי תצורת האתר לתמונות =
 
= שינוי תצורת האתר לתמונות =
 
ברירת המחדל של אתר הקורס במודל זה להופיע בצורה טקסטואלית, אך כדי שיהיה נוח יותר לגשת אליו (בעיקר ב[[wikipedia:he:טלפון חכם|טלפון חכם]]) רצוי לשנות את המצב לתמונות:
 
ברירת המחדל של אתר הקורס במודל זה להופיע בצורה טקסטואלית, אך כדי שיהיה נוח יותר לגשת אליו (בעיקר ב[[wikipedia:he:טלפון חכם|טלפון חכם]]) רצוי לשנות את המצב לתמונות:
# כל הפעולות המתוארות להלן שמורות ב[{{vid}}/IntrlabImages.mp4 סרטון הסבר לשינוי תצורת המודל לתמונות].
+
# כל הפעולות המתוארות להלן שמורות ב[{{vid}}/IntrlabImages.mp4 סרטון הסבר (ללא קול) לשינוי תצורת המודל לתמונות].
 
# נכנסים לאתר הקורס ב[[מודל]] שכתובתו מופיעה לעיל.
 
# נכנסים לאתר הקורס ב[[מודל]] שכתובתו מופיעה לעיל.
 
# רואים שתוכן האתר הוא רשימה טקסטואלית של נושאים.
 
# רואים שתוכן האתר הוא רשימה טקסטואלית של נושאים.

גרסה אחרונה מתאריך 12:48, 29 באוקטובר 2020

הערה: דף זה מיועד בעיקר לעוזרי הוראה אך גם סטודנטים יכולים להיעזר בו.

אתר המודל של האוניברסיטה נמצא בכתובת https://moodle2.bgu.ac.il

באתר זה מתבצעות הפעולות הבאות:

  • מגישים שם את הדו"ח המכין לפני תחילת השיעור.
  • נבחנים שם בתחילת השיעור.
  • מגישים שם את הדו"ח המסכם עד שבוע לאחר השיעור.
  • מקבלים שם את כל חמשת הציונים: דו"ח מכין, בוחן, ביצוע, דו"ח מסכם ואת הציון הסופי המשוקלל (שיהיה באמת סופי רק ברגע שיועבר למזכירות ע"י אחראי הקורס)

1 שינוי תצורת האתר לתמונות

ברירת המחדל של אתר הקורס במודל זה להופיע בצורה טקסטואלית, אך כדי שיהיה נוח יותר לגשת אליו (בעיקר בטלפון חכם) רצוי לשנות את המצב לתמונות:

  1. כל הפעולות המתוארות להלן שמורות בסרטון הסבר (ללא קול) לשינוי תצורת המודל לתמונות.
  2. נכנסים לאתר הקורס במודל שכתובתו מופיעה לעיל.
  3. רואים שתוכן האתר הוא רשימה טקסטואלית של נושאים.
  4. לוחצים על "הגדרות" בצד שמאל, עם ציור של גלגל שיניים.
  5. מוסיפים תחת "קבצים נלווים לתקציר קורס" תמונה עבור הקורס, ניתן לקחת את התמונה המופיעה בעמוד הראשי של אתר זה: תמונת עמדה במעבדה.
  6. לוחצים על "תצורת תוכן הקורס" ובוחרים "יחידות-הוראה בטבלת תמונות", במקום "נושאים (יחידות-הוראה)"
  7. לוחצים על "שמירה וחזרה", ורואים קוביות אפורות במקום רשימה טקסטואלית של נושאים.
  8. לוחצים על "הפעלת עריכה", עם ציור של עיפרון.
  9. נכנסים לאתר המחלקה עם הפרטים:
  10. מעתיקים את התיקייה: moodle_images
  11. על כל קוביה אפורה במודל, לוחצים על "עריכת תמונה" וגוררים את התמונה המתאימה, לוחצים על "שמירת שינויים" ומוודאים שאכן התמונה הנכונה עודכנה עבור אותו הניסוי.
  12. לאחר סיום, יש ללחוץ על כפתור "כיבוי עריכה", ויופיעו רק התמונות ללא הרשימה הטקסטואלית.

2 הוראות ליצירת קבוצות להארכת זמן בבוחן

לחלק מהסטודנטים יש אישור הארכה לבוחן, בדר"כ של 25%, ולכן ניתן להגדיר במודל שלכל סטודנט אשר יש לו אישור הארכה - תינתן לו התוספת זמן בצורה אוטומטית בבחנים של המודל.

לשם כך יוצרים רשימה מיוחדת של סטודנטים, אשר תיקרא "תוספת זמן לבוחן לבעלי אישור", אליה יש להיכנס באופן חד-פעמי כדי להוסיף כל סטודנט אשר לו יש זכות להארכת זמן:

  1. לוחצים בתפריט בצד שמאל על ניהול -> ניהול הקורס -> משתמשים -> קבוצות
  2. לוחצים על הכפתור "יצירת קבוצה"
    • שם קבוצה: תוספת זמן של 100%
    • תיאור הקבוצה:
      1. עיוורים ולקויי ראיה
      2. לסטודנט עיוור או לקויי ראייה בעל תעודת עיוור- תוספת זמן של 100% מזמן הבחינה.
    • לוחצים על הכפתור "שמירת השינויים"
  3. לוחצים שוב על הכפתור "יצירת קבוצה"
    • שם קבוצה: תוספת זמן של 15 דקות
    • תיאור הקבוצה:
      1. עולים חדשים וסטודנטים זרים
      2. עד שלוש שנים מתחילת לימודיהם ובתנאי שבאותו הסמסטר למדו קורס לשיפור השפה העברית.
      3. למבחן ולבוחן הנמשכים עד שעתיים כולל, תוספת זמן של 15 דקות למבחן ולבוחן הנמשכים מעל שעתיים תוספת זמן של 30 דקות.
    • לוחצים על הכפתור "שמירת השינויים"
  4. לוחצים שוב על הכפתור "יצירת קבוצה"
    • שם קבוצה: תוספת זמן של 25%
    • תיאור הקבוצה:
      1. לקויי למידה ובעיות רפואיות
      2. למבחן ולבוחן הנמשכים עד שעתיים כולל, תוספת זמן של 25% מן הזמן הנתון.
      3. למבחן הנמשך מעל שעתיים ועד שעתיים וחצי כולל, תוספת זמן של 30 דקות.
      4. למבחן הנמשך מעל שעתיים וחצי ועד ארבע שעות כולל, תוספת זמן של 60 דקות.
      5. למבחן הנמשך מעל ארבע שעות , תוספת זמן של 15 דקות לכל שעה נוספת.
      6. סטודנטית בהריון
      7. זכאית לתוספת זמן של 25% בבחינה. אם זכאית לתוספת זמן בגין סיבה אחרת, סך תוספת הזמן בבחינה תהיה 25%.
  5. בדף הראשי של הקורס, לוחצים על ניהול -> הפעלת עריכה.
  6. לוחצים על סימן הפלוס של "הוספת משאב או פעילות", ובוחרים "תלמידים בוחרים קבוצה":
    • שם הקבוצה: "תוספת זמן לבוחן לבעלי אישור"
    • ממלאים את התיאור:
      1. עמוד זה מוצג למדריכים בלבד אשר יכולים להוסיף או להסיר סטודנטים מקבוצה זו.
      2. נא להוסיף סטודנטים בעלי אישור הארכה לקבוצה המתאימה שהיא בדר"כ תוספת זמן של 25%.
      3. הוספת סטודנטים
      4. א) ללחוץ בתפריט בצד שמאל על ניהול הקורס -> משתמשים -> קבוצות.
      5. ב) לבחור את הקבוצה המתאימה (בדר"כ תוספת זמן של 25%).
      6. ג) בצד שמאל ללחוץ על כפתור "הוספת/הסרת משתתפים מקבוצה"
      7. ד) בצד שמאל בחיפוש לרשום את השם
      8. ה) לסמן אותו ברשימה למעלה וללחוץ על כפתור הוספה באמצע
      9. רשימת הסטודנטים
      10. כדי לראות את כל הסטודנטים המאושרים, נא ללחוץ על כפתור "הצגה" בצד שמאל.
      11. תנאים לקבלת הארכה
      12. כדי לראות את התנאים לקבלת הארכה יש ללחוץ על הכפתור "תצוגת תאור הקבוצות".
    • להוריד את הסימון של "הצגת ההנחיה בעמוד הראשי של הקורס" (כדי שהעמוד הראשי יהיה נקי יותר עם פחות מלל ויותר תמונות)
    • בשדה של "קבוצות" בוחרים את הקבוצה (או קבוצות) שיצרנו בשלבים הקודמים, ולוחצים על הכפתור "הוספת קבוצות", כך שהן יופיעו גם בצד שמאל תחת "הקבוצות שנבחרו".
    • הגדרות רכיב כלליות: "מוסתר מהסטודנטים" (רק המדריכים יוכלו לראות ולשנות למי יש הארכה)
    • לוחצים על הכפתור: "שמירת שינויים וחזרה לקורס".
  7. לוודא שבעמוד הראשי של הקורס האפשרות של "תוספת זמן לבוחן לבעלי אישור" אכן מופיעה בצבע אפור עם כיתוב "מוסתר מהסטודנטים".
  8. עכשיו צריך לקשר את הבחנים לתוספת זמן, בוחרים בוחן כלשהו:
    • לוחצים על ניהול -> ניהול בוחן -> הגדרות קבוצה מותאמות (ולא הגדרות משתמש מותאמות).
    • לוחצים על כפתור "הוספת הגדרות-מותאמות לקבוצה".
    • בשדה "התאמת הגדרות לקבוצה" בוחרים את הקבוצה המתאימה, למשל "תוספת זמן של 25%"
    • צריך לשנות רק את שדה הגבלת זמן (את התאריך של הבוחן ניתן לשנות מהמקום הרגיל שלו ולא מכאן), למשל אם הבוחן הוא 15 דקות, יש לשנות שדה זה ל-19 דקות כדי לייצג תוספת של 25%.
    • ללחוץ על "שמירה" בעת הסיום, או ללחוץ על "שמירה והזנה של הגדרה-מותאמת חדשה" כדי להוסיף עוד קבוצות אחרות להארכת זמן (100% ו-15 דקות), זה ייראה כאילו נשארנו באותו הדף אך הוא למעשה שיכפל את הדף הנוכחי.
  9. הערה חשובה! לשים לב לאחר השמירה, שמופיע רק שדה "הגבלת זמן" ליד כל קבוצה (בעמודת "הגדרות־מותאמות"), אם מופיע גם זמן תחילת הבוחן או סיסמא, זה אומר שאם נשנה את הגדרות הבוחן - ההגדרות יהיו שונות עבור קבוצות אלו, דבר זה הוא כמובן באג, כיוון שאם שעות אלו תואמות את הערכים בהגדרות הבוחן - זה לא אמור להופיע, לכן כדי למחוק זאת יש לעשות את הפעולות הבאות:
    • ללחוץ על "הגדרות" הבוחן, ללחוץ על שמירה והצגת השינויים.
    • ללכת שוב לניהול בוחן -> הגדרות קבוצה מותאמות, וללחוץ עריכה ושמירה (בלי לשנות שום דבר), ולוודא שבאמת השדות של זמן תחילת/סיום הבוחן נעלמו.
  10. צריך לעשות פעולה זו עבור כל הבחנים.

3 בהקשר של סטודנטים

  1. רצוי לדווח לסטודנטים כיצד נותנים להם משוב כיוון שחלקם לא מודעים שמישהו התייחס בכלל לעבודה שלהם:
    • אם זה במשוב הטקסטואלי במודל, במקרה זה הסטודנטים לפעמים לא רואים את כל ההערות כיוון שהם לא יודעים שצריך ללחוץ על אייקון קטן מעל המשוב בצורה של חלונות (בדומה לכפתור ה-Maximize של מערכת ההפעלה).
    • אם זה ב-PDF עצמו של הדו"ח המסכם.
  2. הציונים של הבוחן במידה ונעשה במודל מתקבלים מיד בעת סיום הבוחן, בחלק מהבחנים יירשמו גם הערות וסיבות למה התשובה אינה נכונה בהתאם למשובים שעוזרי-ההוראה יצרו במאגר-השאלות.

4 הגדרת בוחן

הערה: חשוב מאוד להגדיר סיסמא ותיזמון לפני הוספת השאלות לבוחן כדי שסטודנטים לא ייראו את השאלות תוך כדי הכנת הבוחן, ההגדרות החשובות הן:

  1. תזמון:
    • תאריך ושעה - בדר"כ טווח של חצי שעה בין נגיד 8:08 עד 8:38 זה מספיק (מתחילים שתי דקות לפני השיעור למקרה שהשעון לא מסונכרן), זה יופיע בנישה אירועים קרבים בדף הראשי של הקורס (פשוט ללחוץ על מעבדת מבוא להנדסת חשמל)
      הערה: במידה וסטודנט התחיל את הבוחן בשעה 8:30 - יהיו לו רק 8 דקות לבצע את הבוחן כיוון שהוא ייסגר בדיוק בשעה 8:38 בהתאם לדוגמא הנוכחית.
    • לקבוע את זמן הבוחן - 15 דקות ללא הארכה (מדובר כאן בתוספת זמן לכל הסטודנטים), לסטודנטים שיש להם אישור הארכה ניתן ליצור הארכה פרטנית אך בדר"כ הסטודנטים מסיימים את הבחנים לפני הזמן ולכן זה דיי מיותר, במידה ומתעקשים לגבי הארכה ניתן לבצעה באופנים הבאים:
      1. הארכה פרטנית לכל סטודנט באמצעות המסמך הגדרות בוחן בהתאמה אישית.
      2. שכפול הבוחן עם תוספת זמן, וליצור לו סיסמא שונה שתינתן רק לסטודנטים עם אישור הארכה כדי שסטודנטים ללא אישור לא ייכנסו בטעות לבוחן עם ההארכה. אפשרות זו פחות עדיפה כיוון שזה יוצר עוד הגדרות (צריך לשנות את הגדרות הציון של הקורס וזה יוצר הפרדה בסטטיסטיקות של הבחנים).
  2. ציונים - 50 עובר.
  3. אפשרויות לתצוגת משוב - מומלץ כפי שרואים באיור כדי למנוע מהסטודנטים אפשרות לצפות בתשובות הבוחן בעת סיום הבוחן כיוון שהסטודנטים יכולים להגיש את הבוחן לפני הזמן ואז הם ידעו את כל התשובות הנכונות לפני שהבוחן הסתיים
    אפשרויות לתצוגת משוב בוחן במודל
  4. הגבלות נוספות על נסיונות המענה - להוסיף סיסמא (ולא לשכוח אותה בעת הבוחן), ולסמן תחת "הגדרות נוספות..." את אבטחת דפדפן על חלון קופץ במסך מלא עם אבטחת JavaScript - זה יימנע מסטודנטים לגלוש לאתרים אחרים בזמן הבוחן.
  5. כדי להוסיף שאלות לבוחן לאחר כל ההגדרות הללו יש להיכנס לעריכת השאלות בבוחן, במידה ורשום: "לא ניתן להוסיף או להסיר שאלות מכיוון שקיימים נסיונות מענה" זה אומר שאת הבוחן הזה סטודנטים כבר עשו ולכן צריך לשכפל את הבוחן, זאת עושים ע"י:
    • לוחצים על מעבדת מבוא להנדסת חשמל כדי להגיע לדף הראשי של הקורס.
    • לוחצים על כפתור הפעלת עריכה בצד שמאל למעלה של המסך.
    • בצד שמאל של הבוחן לוחצים על כפתור עריכה ואז על שכפול (השכפול יהיה מאוד איטי אם קיימות בבוחן שאלות - לכן רצוי לשכפל רק בחנים ריקים).
    • לוחצים על כפתור כיבוי עריכה בצד שמאל למעלה של המסך ואז לוחצים על הבוחן האחרון (יהיה לו את אותו השם כמו הבוחן המקורי) ואז ניתן יהיה למחוק ולהוסיף לו שאלות, וכמו-כן רצוי גם לשנות לו את השם.
    • הערה: לא מומלץ להשתמש בשיטה זו כיוון שאז זה עלול לשבש את מנגנון חישוב הציון הסופי לקורס, כמו-כן זה יפגע בסטטיסטיקות של הבחנים כיוון שזה יפצל אותן, לכן הדרך הראויה היא לעשות בוחן עם שאלות אקראיות מקטגוריות שונות (4 שאלות - 4 קטגוריות) וכל פעם להוסיף או להסיר שאלות מהקטגוריות במידה ורוצים לשלוט ידנית על סוגי השאלות אשר יופיעו בבוחן.

5 עריכה של שאלות

  1. כאשר יוצרים שאלות, דרך התפריט מאגר שאלות בצד ימין למטה, ניתן ליצור משובים גם לתשובות לא נכונות שיעזרו לסטודנטים ולעוזרי ההוראה האחרים להבין היכן הטעות בבוחן.
  2. במודל ניתן ליצור שאלות המבוססות על רשימה של מספרים, כלומר בעת הבוחן כל שאלה תופיע עם מספרים אקראיים במקום שכל השאלות יהיו זהות לחלוטין.
  3. בנוסף, בעת הוספת שאלה לבוחן ניתן לבחור בקטגוריה "שאלה אקראית", כלומר בכל בוחן תופיע שאלה אקראית מקטגוריה מסויימת וכך לכל סטודנט יהיה בוחן עם שאלות אחרות לגמריי.
  4. אם לא רואים את הכפתור לעריכת נוסחאות מתימטית, כנראה שהעורך מכוון על TinyMCE (שזוהי ברירת המחדל) וצריך לשנות את העורך ל-Atto, עושים זאת באמצעות ההוראות במסמך החלפה לעורך ATTO המאופיין בשיפורים ביכולת הכתיבה המתמטית ובשיפור ההתאמה לכל המכשירים

6 הגדרות אחרות

  1. ניתן להגדיר תיזמון עבור העבודות:
    • דו"ח מכין צריך להגיש עד תחילת השיעור
    • דו"ח מסכם צריך להגיש עד שבוע לאחר השיעור
  2. סטודנטים אינם יכולים להגיב בלוח מודעות של האתר לכן צריך ליצור להם פורום חדש ע"י:
    • לוחצים על מעבדת מבוא להנדסת חשמל כדי להגיע לדף הראשי של הקורס
    • לוחצים על כפתור הפעלת עריכה בצד שמאל למעלה של המסך
    • לוחצים מצד שמאל ללוח מודעות על כפתור הוספת משאב או פעילות, ואז בתפריט שנפתח בוחרים פורום ולוחצים על הוספה ומשנים את הפרטים הבאים:
      1. שם הפורום: משהו כמו פורום סטודנטים
      2. מצב המנוי: לבחור מנוי אוטומטי כדי שמי שרוצה יוכל להתנתק מחלק מהדיונים
      3. ליצור את הפורום
      4. להיכנס להגדרות
      5. להיכנס להצגת/עריכת מנויים קיימים
      6. אם אף סטודנט לא רשום כמנוי, ללחוץ הפעלת עריכה, להוסיף את כל הסטודנטים וללחוץ כיבוי עריכה
      • הערה: כיוון שמצב המנוי הוא מנוי אוטומטי סטודנטים יוכלו לבחור ביטול קבלת עדכונים מפורום זה או ביטול רישום מדיון זה כדי לא לראות התכתבויות רק של דיון מסויים שלא רלוונטי לקבוצה שלהם